Meest gestelde vragen...

gal-1

Er bestaan tientallen verschillen tussen traditionele marketing en online marketing. Het grootste verschil is dat online marketing meetbaar is. Enkele andere verschillen; in tegenstelling tot de traditionele marketing kan online marketing al voor een klein budget, is het bereik van uw campagne vele malen groter en is het interactief.

Een landingspagina is een pagina op uw website waarnaar verwezen wordt vanuit andere websites, advertenties of social media kanalen. Neem als voorbeeld een Ads campagne, als u de juiste landingspagina hieraan koppelt zorgt dit voor meer conversie.

USP staat voor Unique Selling Point, eigenlijk zegt de term het zelf al: het gaat om unieke eigenschappen van uw producten of diensten. Hetgeen waarmee u er voor zorgt dat u product of dienst interessanter wordt om bij u te kopen i.p.v. bij de concurrent. Let wel; een USP gaat eigenlijk nooit over de eigenschappen van een product of dienst.

SEO staat voor Search Engine Optimization. Wat vertaald naar het Nederlands zoekmachine optimalisatie betekend.

Met SEO werkzaamheden zorgt u ervoor dat de posities van een website worden verbeterd in zoekmachines, dit doet u door middel van het schrijven van goede content, linkbuilding en daarnaast zorgt u ervoor dat de website technisch goed in elkaar zit.

Vergelijk het met het kopen van een nieuwe telefoon en uzelf afvragen waarom niemand u belt. Het is belangrijk dat u laat weten dat u een nieuw nummer hebt, of in dit geval, een website. Dit doet u door de juiste zoekwoorden in uw content te gebruiken, links naar uw website te verzamelen en te voorkomen dat uw website wordt aangemerkt als spam.

Een keyword is een woord of een groep van woorden die als zoekterm in de zoekmachines wordt gebruikt. De resultaten van de zoekopdracht tonen de webpagina’s die voor dat keyword het meest relevant zijn.

SMM staat voor Social Media Marketing. Veel van uw fans en potentiële klanten zijn al te vinden op Facebook en andere Social Media. Door als organisatie met de perfecte strategie ook op Social Media zichtbaar te zijn, zorgt u onder andere voor betrokkenheid onder uw fans.

Vragen over Facebook (SMM)

Voer de volgende stappen uit:

  1. Ga naar facebook.com
  2. Voer uw naam, e-mailadres of mobiele telefoonnummer en uw wachtwoord, geboortedatum en geslacht in.
  3. Klik op ‘Een account maken’.
  4. U moet uw e-mailadres of mobiele nummer bevestigen om het maken van uw account te voltooien.

Om meer likes te krijgen op Facebook moet u de juiste content plaatsen, denk hierbij aan berichten die voor veel interactie zorgen. Stel bijvoorbeeld een vraag, zorg voor korte berichten en plaats berichten op het moment dat de meeste gebruikers online zijn. Op deze manier heeft u de meeste kans op interactie met uw likers, en dit helpt natuurlijk weer mee om nieuwe likes op uw pagina te krijgen. Uw bericht wordt immers door steeds meer mensen gezien. Daarnaast kunt u ook nog een ‘Vind ik leuk’ button op uw eigen website plaatsen.

In het gedeelte Advertentiebeheer van Facebook kunt u een advertentie maken. In het kort neemt u de volgende stappen voor een succesvolle campagne.

  1. Klik in Advertentiebeheer op Campagne maken
  2. Kies een advertentiedoelstelling. Wilt u meer bezoekers op uw website of meer downloads van uw mobiele app? Binnen de doelstelling kunt u dit aangeven en finetunen.
  3. In de volgende stappen kunt u uw advertentie precies opstellen hoe u wilt. Vervolgens stelt u de doelgroep in, het budget, de afbeeldingen en natuurlijk de tekst van de advertentie.
  4. U kunt de resultaten van de advertentie zelf goed bijhouden en op die manier uw advertentie bijstellen voor een optimaal resultaat.

Een Conversie is de omzetting van een bezoek aan uw website naar een bepaald conversiedoel, denk hierbij aan bijvoorbeeld een verkoop of een aanmelding voor een nieuwsbrief. Dit wordt vaak uitgedrukt als een percentage van de bezoekers dat daadwerkelijk overgaat naar het conversiedoel.