Waarom is een blog voor uw website zo belangrijk?

Keywords in uw BlogPost: Als u een beetje verstand heeft van SEO, weet u dat keywords een belangrijk aspect zijn. Keywords zijn de zoektermen die uw potentiële bezoekers vaak op Google zoeken. Door deze woorden in uw site en blog te verwerken is de kans groter dat een bezoeker op uw website terecht komt. Dat klinkt natuurlijk heel simpel, maar om keywords in uw website te verwerken kost toch flink wat tijd.

Het internet is een vrij volle plek. Ondertussen zijn er al meer dan 181 miljoen websites actief en elke dag komen er daar duizenden bij. Als u dit aantal zo ziet, snappen we dat u het misschien lastig vind om er met uw website bovenuit te steken. U wilt natuurlijk wel zo veel mogelijk bezoekers trekken. Er zijn een aantal technieken die u kunt toepassen om bijvoorbeeld hoger in de zoekresultaten van Google te komen. De techniek waar we het vandaag over hebben is een blog op uw website. Wij vertellen u alles over de voordelen en hoe een blog voor meer bezoekers kan zorgen. Bij Innova Design hebben we namelijk al een jarenlange ervaring met het opzetten van blogs voor onze klanten.

Een blog houdt uw website up to date
Niets is zo vervelend dat als u na een zoekopdracht op Google op een site met verouderde informatie terecht komt. Vaak komt dit doordat een website zelf niet zo heel snel geüpdatet wordt. Het updaten van een blog is iets eenvoudiger. Hier is namelijk wat minder technische kennis voor nodig. Als bezoekers zien dat een blog vaak wordt bijgewerkt, zullen deze bezoekers langer op uw website blijven omdat u recente informatie aanbied.

Ook Google houdt ervan dat een website veel updates krijgt. Wanneer en regelmatig nieuwe inhoud op een blog of website wordt geplaatst, zal Google deze site hoger in de zoekresultaten plaatsen.


Met een blog blijven bezoekers langer op uw site
Google heeft maar een doel en dat is om iemand die een zoekopdracht heeft, te koppelen aan een website die het beste bij die omschrijving past. Wanneer een bezoeker vervolgens op uw website terecht komt, is het natuurlijk zaak om de aandacht te blijven houden. Op die manier wordt de kans groter dat een bezoeker een aankoop doet of op een belangrijke link klikt.

Een blog is hier een goed middel voor. Meestal zijn blogberichten fijn om te lezen en prikkelen ze de bezoekers om veder te lezen en te klikken. Blogposts zijn dus niet alleen leuk voor Google (daar later meer over), maar ook bezoekers vinden het fijn om artikelen te lezen over een bepaald onderwerp. Zorg dus dat uw blog goed leesbaar is en de blog niet alleen dient om keywords op de site te plaatsen.

De keywords
Als u een beetje verstand heeft van SEO, weet u dat keywords een belangrijk aspect zijn. Keywords zijn de zoektermen die uw potentiële bezoekers vaak op Google zoeken. Door deze woorden in uw site en blog te verwerken is de kans groter dat een bezoeker op uw website terecht komt. Dat klinkt natuurlijk heel simpel, maar om keywords in uw website te verwerken kost toch flink wat tijd.

Een oplossing om meer keywords in uw site te verwerken is een blog. Per blogpost kunt u andere keywords verwerken in de tekst zodat u een bredere doelgroep kunt aanspreken. Zaak is dan natuurlijk wel dat u een aantrekkelijke website of blog heeft waar bezoekers vervolgens verder gaan klikken. Een tip die wij onze klanten altijd meegeven is om keywords altijd te verwerken in de titel van een tekst en in de tussenkopjes. Google let hier namelijk extra op. Het kan dus zeker geen kwaad om een tekst een extra lange titel te geven. ‘De meest voordelige wintertruien voor vrouwen die deze winter in de uitverkoop gaan’, is bijvoorbeeld een betere titel dan ‘Wintertruien voor vrouwen’.

Intern linken
Bij SEO draait het vooral om de content en het linken naar je website. Je komt hoger in Google als andere websites naar je linken. Ook is het belangrijk om naar jezelf te linken op je eigen blog of website. Dat is misschien niet meteen zo relevant voor Google, maar dat is wel belangrijk om uw bezoekers uw website te laten verkennen.

Stel dat bezoekers via Google op een van uw blogposts terecht komt. Vervolgens lezen ze dit bericht, vinden ze alle informatie die ze nodig hebben en verlaten ze de site weer. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. U wilt dat de bezoekers op uw site verder gaan kijken en eventueel een dienst van u af gaan nemen. Verwerk daarom altijd links in een blogpost die bezoekers verder uw site in lijden. Dat kan al heel eenvoudig met een zin als ‘Wilt u meer over dit onderwerp weten, klik dan hier voor meer informatie’.

Terugkerende bezoekers
We hebben het nu vooral gehad over de invloed van een blog op de vindbaarheid van een website, maar er is nog een groep bezoekers die een blog heel interessant gaan vinden. Dat zijn de terugkerende bezoekers. Niet alle websites die we op een dag bezoeken vinden we via Google. Vaak hebben we een aantal vaste sites waar we af en toe op kijken. Met een blog op uw site zorgt u ervoor dat terugkerende bezoekers nieuwe content krijgt om te lezen. Als u kwaliteit content blijft maken, komen de bezoekers vanzelf terug.

Wil je nog meer weten over het starten van je eigen blog? Kijk dan eens hier om verder te lezen op onze website: https://innovadesign.nl/start-je-eigen-blog/

Onze diensten
Bij Innova Design zijn we gespecialiseerd op het gebied van web design, maar ook zeker in het opzetten van een blog of WordPress blog. We denken graag met onze klanten mee om een blog op maat te maken. We verzekeren altijd dat u eenvoudig de blog kunt updaten en staan altijd voor u klaar als eventuele hulp nodig is.

In ons portfolio vind u een aantal voorbeelden van blogs die wij hebben gemaakt. Zoals deze persoonlijke blog van Gilleon en deze blog van Moony4ever, haar eigen ZZP-er blog webpagina.

About Innova Design

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Recent Posts

Follow Us

Weekly Tutorial